HUSTLERS are made, not born.

HUSTLERS are made, not born.

- in Behind The Scene, Business, Fashion, Latest
765
Comments Off on HUSTLERS are made, not born.

“Mengapa Puan buat koleksi The Hustler ni?” Wah soalan maut datang dari seorang rakan merangkap brand owner yang disegani. Sebelum ini soalan dari Cik Aisyah, Manager kami di Bangi.

Saya rasa ada baiknya saya share mengapa “The Hustler” menjadi pilihan tema koleksi terbaru khas buat MCC Loyal Fans kali ini yang bakal kami lancarkan esok, Sabtu 27 Febuari 2016.

Pertama; saya suka warna hitam. Hampir 80% baju di dalam almari saya berwarna hitam. Hitam memberi lesen kepada saya untuk “tidak berfikir” baju apa yang mahu dipakai tiap hari. Tiap kali mereka koleksi MCC terbaru, warna hitam menjadi pilihan utama saya. Kalau perlu dibuat sample, hitam jugalah warna pertama saya pilih (kerana saya mahu pakai yang sample itu). Hingga ke satu tahap tukang jahit saya kata, “Dah, jangan buat hitam lagi Puan!”. Haha. Selebihnya baju warna apa yang saya kumpul? Dark shades dari keluarga brown, red dan purple. Pastel? 1%.

Secondly; black means business. Hustlers are those who do not want to mess around with time because their worth are measured by time. I dream of having a collection that totally means business. Something that you can wear to show not tell, “Hey, don’t mess around with me. I’m serious.”

2 faktor di atas bergabung menjadi satu – koleksi THE HUSTLER. Daripada pemilihan material yang hampir kesemuanya bersifat BASUH – GANTUNG – PAKAI, sehingga ke kombinasi warna berona gelap yang membuatkan koleksi THE HUSTLER sesuai untuk digayakan ke pejabat dan travelling.

THE HUSTLER – SPECIAL PREVIEW

Saya yang duduk menoleh ke belakang, berAbaya Madelyn hitam. Picture by @hazrangah.

Sabtu lalu kami adakan private preview koleksi The Hustler bersama 11 MCC Loyal Fans di Bangi Sentral. Majlis tertutup ini diadakan bagi meraikan sebahagian daripada ribuan MCC Loyal Fans yang tetap setia menyokong MCC sehingga ke hari ini. Uniknya, MCC Loyal Fans yang terlibat menggayakan saiz berbeza dari XS hinggalah ke 5XL.

Sesi preview ini adalah pertama kali seumpamanya kami adakan dan rata-rata yang hadir adalah regular customer kami di MCC Bangi Sentral. Memandangkan ianya yang pertama, kami adakan sedikit kelainan. It’s a day of make-over by professional MUA, each moment captured by the talented photographer Hazra Ngah and video by Atiyah Saadon. Everyone were comfortable with each other probably because they share the same common interest – wearing Labuh & Longgar clothing and shopping at MCC.

Yup, it’s a long day of food and fun, make-ups and touch-ups, selfie and wefie. They survived because they are all hustlers!

And the session begins! Featured collection : Tunic Hayya Diamond

The 3 sisters from Melaka – all of them are teachers! Featured collection : Tunic Hayya ZigZag

Abaya Madelyn – will make a huge comeback and be part of THE HUSTLER family!

Abaya Hanna, one of my personal favorite from THE HUSTLER collection.

Semua kelihatan cantik ber-Abaya Hanna. 🙂

Abaya Hafsa, made from flowy wool peach material and requires minimal ironing.

Don’t forget to grab 5 of 10 collections of THE HUSTLER tomorrow, 27 February 2016, Saturday. Online, MCC Bangi Sentral and MCC Shah Alam – 10 AM.

#bts Behind the scene. Special thanks to the great minds behind THE HUSTLER:

super hardworking #MCCLoyalCrews
photographer @hazrangah
videographer @atiyahsaadon
mua @nvdism @intanaris @shahiraawang @nurulzaadah @nurul_makeover
supermodels @nadiah_zainol @nadzirahz @nabilah_zainol @eqin2708@akhtar811q @umie_kiah @zaila @hani_niza @me18aquarius
desert @nadiadessert
awesome venue @syedewa.studio
special thanks @syedewa

Megamind of the day. Much love to all!

Thank you for hustling with us last Saturday. They are all HUSTLERS. Are you?

Special release this Saturday. Say hello to 1st 5 of hustlers series:

Hafsa
Hanna
Huda
Hayya
Hafiy

Kami hustlers!

Salam mesra,
Azie of MCC
MuslimahClothing.com
Your Labuh & Longgar Specialist

p/s: Nak dapat koleksi THE HUSTLER percuma? Jangan lupa join MCC VOTE & WIN contest. Mana tahu ada rezeki nak dapat koleksi terbaru kami secara percuma. Cara nak join, klik sini.

 

About the author

You may also like

The Journey by MCC

  Saya mempunyai impian yang pelik. Saya pernah