Wanita Muslimah Pasti Cantik Mengenakan Pakaian Tunik

Wanita Muslimah Pasti Cantik Mengenakan Pakaian Tunik

- in Fashion
671
Comments Off on Wanita Muslimah Pasti Cantik Mengenakan Pakaian Tunik

Cuba tanya sesiapa wanita muslimah, apa itu pakaian tunik, pasti mereka akan terpinga-pinga walaupun pada setiap hari mereka memakai pakaian tersebut. Tapi bagi yang sukakan dunia fesyen, mungkin mereka tahu.

Untuk pengetahuan korang, tunik adalah pakaian longgar yang menutupi dada, bahu, dan punggung. Baju ini biasanya berlengan atau tanpa lengan dan labuh panjangnya sampai bahagian pinggul atau atas lutut.

Pada awalnya, pakaian ini sering digayakan dalam kalangan lelaki golongan Yunani Kuno, Romawi Kuno dan Kekaisaran Romawi Timur.

Sumber: cariangoogle

Kini, tunik  sering dipakai dalam kalangan wanita sebagai blouse kerana design baju tunic longgar dan sesuai untuk wanita muslimah menutup aurat dengan sempurna.

Jadi, kami dari Muslimah Clothing ada pelbagai jenis baju Tunic yang you guys boleh pilih. Ada yang bercorak dan ada juga yang tidak bercorak. Nak tengok? Jom tengok koleksi ni dari kami.

Tunic Ruffle Cheryl

Fabrik yang digunakan adalah Cotton Viscose. Pada bahagian leher direka bulat, ada zip bahagian belakang dan paling penting boleh bawa solat dan nursing friendly. 

Tunic Clara

Seterusnya, fabrik yang digunakan adalah Cotton Viscose. Pada bahagian leher direka bulat, ada poket, bahagian depan mempunyai butang dan paling penting nursing friendly. 

Tunic Ruffle Cindy

Tunic Ruffle Cindy! Cantikkan? Ada renda-renda gitchew bahagian bawah. Untuk design ni, fabrik yang digunakan adalah Koshibo Crepe. Pada bahagian leher direka bulat, bahagian bawah kami beri sentuhan ruffle hem. Paling penting nursing friendly ye guys!

Cantikkan? Bukan ada ni je, sebenarnya ada banyak lagi koleksi baju tunic dari Muslimah Clothing. Kalau nak tengok, klik je dekat sini untuk. Mana tahu berminat, boleh je terus buat pembelian!

You may also like

Sebenarnya Busana Kebaya Berasal Dari Pakaian Tradisional Melayu Ke?

Pernah terfikir tak baju kebaya sebenarnya baju tradisional