Rekaan Kurta Dari Muslimah Clothing

Rekaan Kurta Dari Muslimah Clothing

- in Fashion
862
Comments Off on Rekaan Kurta Dari Muslimah Clothing

Mungkin ramai yang dah tahu kurta adalah pakaian tradisional bagi kaum lelaki India di majlis rasmi atau perayaan. Kini, kurta juga dipakai bagi kaum lelaki muslim pada hari perayaan, menghadiri keramaian atau majlis agama, menunaikan solat Jumaat atau pakaian ke pejabat.

Mungkin kerana potongannya selesa untuk dipakai dan kelihatan kelihatan simple tapi mampu mengeluarkan aura kelakian. Kalau korang perasan ada sesetengah lelaki pakai baju kurta je pun dah nampak handsome!

Kurta sebenarnya…

Tapi, jangan salah faham, kurta ni sebenarnya kalau ikut pada sejarah pemakaian kurta bukan saja dalam kalangan lelaki India tapi merupakan pakaian tradisional bagi golongan lelaki Bangladesh, Afghanistan. Pakistan, Nepal dan Sri Lanka. Kemudian, mereka padankan dengan dipadankan dengan paijama, salwa, churidar dan dhotis.

Sumber: sachalayatan

Berbeza pula di Malaysia kerana lelaki melayu akan memadankan pakaian baju kurta dengan seluar khakis, slack atau jeans dengan potongan slim atau skinny. Kalau nak sarung kain pelikat pun, boleh je, ikut keselesaan.

Bayangkan kalau abang, adik, ayah atau suami korang menggayakan kurta ni pada hari raya nanti, mesti semua tampak handsome lebih-lebih lagi sarung baju kurta dari Muslimah Clothing, gitchew!

Koleksi Kurta Muslimah Clothing…

Kalau korang nak tahu, kurta di Muslimah Clothing menggunakan fabrik Cotton Eden dan Cotton Edith. Ada dua jenis kain so, ikut citarasa you guys nak yang mana satu tapi dua-dua jenis kain ni mampu memberi keselesaan sesiapa saja yang memakai.

Kalau korang berminat, klik je website kami di sini untuk melihat lebih banyak warna. Jangan risau, kami berikan harga yang berpatutan. Selamat membeli!

You may also like

Sebenarnya Busana Kebaya Berasal Dari Pakaian Tradisional Melayu Ke?

Pernah terfikir tak baju kebaya sebenarnya baju tradisional